Bestanden overal opslaan en ze overal weer kunnen gebruiken, dat is het idee van cloud. Zonder dat je het weet maak je er waarschijnlijk dagelijks gebruik van. Denk bijvoorbeeld eens aan Dropbox en Office 365 waarmee je e-mails verstuurt. Deze mails staan niet op je laptop maar zijn beschikbaar als je inlogt. Die omgeving is voor ons niet direct zichtbaar en daarom wordt de term ‘cloud’ gebruikt.
Eigenlijk voor iedere onderneming die behoefte heeft aan een eenvoudige cloud omgeving waarmee je altijd en overal kunt werken. Een servicedesk is daarbij wel zo handig als er problemen zijn, je bent zelf immers geen IT-specialist. Als je met je bedrijf wilt groeien, grote waarde hecht aan een veilige werkomgeving en schaalbaarheid breiden we de omgeving uit met flinke opslagcapaciteit. Werken jouw werknemers op verschillende plekken of zijn ze veel onderweg? Dan zorgen we voor een extra veilige omgeving met meervoudige authenticatie. Ook als je bedrijf vaste én mobiele werkplekken heeft kunnen we een ideale cloud omgeving creëren.
Misschien denk je dat cloud oplossingen alleen voor grote bedrijven zijn weggelegd omdat het flinke investeringen vereist. Daar is absoluut niks van waar. Voor het mkb gelden dezelfde cloud voordelen. Flinke investeringen zijn niet nodig, er hoeft geen dure ICT-apparatuur aangeschaft te worden en er is slechts basiskennis nodig (bijv. inloggen, downloaden en delen van bestanden) voor het beheren van de ICT-infrastructuur. De beste redenen om over te stappen:
1. Kostenbesparend. Je betaalt een vast bedrag per maand, per gebruiker. Investeren in dure apparatuur is niet nodig, met een paar componenten kun je al aan de slag.
2. Flexibel. Cloud beweegt mee met je bedrijf zodat je jouw abonnement per maand kunt aanpassen wanneer je onderneming groeit of krimpt. Wel zo fijn!
3. Schaalbaar. Je kunt gemakkelijk op- en afschalen, bijvoorbeeld als je nieuwe werknemers aanneemt of vaak tijdelijke werknemers in dienst hebt.
4. Overal beschikbaar. Alle gegevens zijn voor jouw hele team beschikbaar. Any time, any place. Doordat documenten overal geopend, bewerkt en gedeeld kunnen worden kunnen zij beter samenwerken, efficiënter werken en wordt creativiteit gestimuleerd.
5. Veilig. Alle gegevens worden veilig opgeslagen in de cloud. Ook worden er continu back-ups gemaakt. Hierdoor heb je zekerheid als er brand uitbreekt, de stroom uitvalt of wanneer er laptops zijn gestolen.
6. Zorgeloos. Maak je vooral geen zorgen over het support en beheer van je cloud omgeving, dat zit bij ons namelijk gewoon inbegrepen.
Nu je overtuigd bent van de voordelen vraag je je waarschijnlijk af: hoe gaat migreren naar de cloud? De experts van Sincere kijken samen met jou wat je onderneming nodig heeft en richten een omgeving voor je in zodat je snel aan de slag kunt. Of het nu gaat om een Citrix omgeving of remote desktop oplossingen, Sincere kan je hier uitstekend bij helpen. Wellicht handig om te weten: wij maken gebruik van Microsoft Azure als uitgebreide cloud service en ook voor Office 365 oplossingen kun je bij ons terecht.